4. Rols

4.1. Rol de l’estudiant

L’estudiant és el principal protagonista en la realització del TFM i, en conseqüència, assumeix un rol conductor en totes les fases del disseny i elaboració del TFM, i és autor de la producció resultant. La capacitat d’autonomia i autoregulació de l’estudiant és imprescindible durant el desenvolupament del TFM.

En primer lloc, correspon a l’estudiant proposar el TFM, en el qual fa referència tant al tema concret com a l’adscripció a una de les dues modalitats descrites en aquesta guia.

Durant les fases de desenvolupament del TFM, els aspectes que l’estudiant haurà de tenir en compte són els següents, entre d’altres:

• Mantenir un nivell de qualitat que s’ajusti als paràmetres de pertinència, coherència, rigor i originalitat.
  • Buscar i incorporar bibliografia autoritzada i pertinent.
  • Articular pertinentment la teoria adquirida al llarg del màster amb la metodologia proposada, el treball de camp, el processament i anàlisi d’informació o dades, la conclusió i els resultats.
  • Operativitzar conceptes i dissenyar instruments de recollida i anàlisi d’informació.
  • Mantenir una actitud positiva, proactiva, creativa i innovadora per a elaborar el TFM.
  • Desenvolupar un treball final de màster segons els principis d’autenticitat i originalitat.

Finalment, i no per això menys important, també s’espera que l’estudiant compleixi el calendari acordat amb el/la tutor/a del TFM. En particular, haurà de complir les dates dels lliuraments de les activitats establertes a l’aula i pautades pel/ per la tutor/a, i tot allò relatiu al període de presentació i la defensa final.