3. Naturalesa i modalitats de TFM

3.2. Modalitats de TFM

3.2.3. Modalitat B: projecte de plantejament teòric

Aquest tipus de TFM es fonamenta en un desenvolupament de base teòrica i en l’elaboració d’un constructe aplicable a més d’un context o àmbit concret. S’orienta a construir una proposta sobre la base d’una revisió documental que servirà de punt de partida per a identificar i definir un problema, i per a elaborar una solució que constitueixi un avenç en un camp de treball concret (per exemple, els sistemes de garantia de la qualitat, els models d’avaluació, els estàndards de qualitat, les classificacions, etc.).

Des del punt de vista metodològic, s’espera que l’estudiant utilitzi mètodes de cerca i revisió bibliogràfica exhaustius tant per a aprofundir en un problema o tema com per a elaborar una proposta. En aquest cas, també és necessari validar el constructe resultant de la integració teòrica. Quant a la contribució final, es pretén que l’estudiant construeixi una solució genèrica que doni resposta a un problema determinat.

L’abast dels resultats d’aquesta modalitat de TFM és ampli, i constitueix un nou coneixement generat que és transferible i aplicable a diferents situacions i contextos.

En aquest sentit, l’estudiant podrà desenvolupar un model, un marc funcional, un esquema de procediments, etc., en el qual es plantegi alguna millora, adaptació i fins i tot innovació relacionada amb els processos de qualitat, sistemes de garantia de la qualitat, estàndards i indicadors, etc. Aquest tipus de TFM pot adquirir forma d’estudi comparatiu o estudi prospectiu, entre d’altres.